تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/04/07 - 14:24
کد خبر: 474528

روش‌های مهاجرت به کانادا | کارآفرینی و سرمایه گذاری

روش‌های مهاجرت به کانادا | کارآفرینی و سرمایه گذاری

بدون اتلاف وقت به سراغ اصل موضوع می‌رویم: برای مهاجرت به کانادا باید از کجا شروع کنیم؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر در فکر مهاجرت به کانادا هستید، اما نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید یا در میان روش‌های گوناگون مهاجرت سردرگم شده‌اید، این مطلب دقیقاً برای شما نوشته شده است. با ما همراه باشید تا مسیر مهاجرت به کانادا را برای شما روشن کنیم!

نحوه مهاجرت به کانادا

بدون اتلاف وقت به سراغ اصل موضوع می‌رویم: برای مهاجرت به کانادا باید از کجا شروع کنیم؟

قدم اول: انتخاب برنامه مهاجرتی

اولین قدم برای مهاجرت به کانادا ارزیابی شرایط خودتان است؛ یعنی باید ببینید که شرایط شما با شرایط کدام روش مهاجرتی تطبیق دارد. جدول زیر روش‌های اصلی مهاجرت به کانادا را همراه با مهم‌ترین شرایط هر روش نشان می‌دهد:

روش مهاجرت

شرایط اصلی

مهاجرت از طریق کار

نمره آیلتس حداقل 6 / ارائه سابقه کاری/ مدرک تحصیلی حداقل دیپلم/ نیاز به تمکن مالی پایین / کسب امتیاز لازم / بهترین سن 18 تا 35 سال (در سن بالاتر شانس متقاضی کم است).

مهاجرت از طریق تحصیل

نمره آیلتس حداقل 6 / مدرک تحصیلی با معدل قابل قبول/ نیاز به تمکن مالی متوسط

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

برخی روش‌ها نیاز به ارائه مدرک زبان ندارد/ مدرک تحصیلی حداقل دیپلم/ نیاز به تمکن مالی بالا / ارائه سابقه مدیریتی / اغلب روش‌ها محدودیت سنی ندارند.

مهاجرت از طریق کارآفرینی

نمره آیلتس حداقل 5 / مدرک تحصیلی حداقل دیپلم / نیاز به تمکن مالی بالا / ارائه سابقه مدیریتی / کسب امتیاز لازم / برخی روش‌ها محدودیت سنی ندارند.

مهاجرت از طریق استارتاپ

نمره آیلتس حداقل 5 / مدرک تحصیلی حداقل دیپلم/ نیاز به تمکن مالی نسبتاً پایین / سابقه کاری / داشتن یک ایده تجاری خلاقانه / عدم محدودیت سنی

مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ

داشتن یک عضو اصلی خانواده در کانادا که اقامت دائم دارد (همسر، والدین یا فرزند) / عدم نیاز به تمکن مالی/ عدم محدودیت سنی

 

توجه کنید جدول بالا اطلاعات بسیار کلی به شما می‌دهد؛ توصیه ما این است که لیستی از شرایط خود (شامل سن، شغل، مدرک تحصیلی، مدرک زبان، میزان سرمایه، وضعیت تأهل و...) تهیه کنید و به سراغ یک وکیل معتبر مهاجرتی بروید. یک وکیل معتبر با تسلطی که روی انواع برنامه‌های مهاجرت دارد، می‌تواند به شما بگوید که کدام برنامه مناسب شماست.

قدم دوم: جمع‌آوری مدارک

بعد از اینکه روش مهاجرت به کانادا را انتخاب کردید، نوبت به جمع‌آوری مدارک می‌رسد؛ اهمیت این مرحله کمتر از مرحله قبل نیست. خیلی از پرونده‌ها صرفاً به‌خاطر ارائه مدارک ناقص رد می‌شوند. بسته به روش موردنظر مدارک متفاوتی باید ارائه دهید.

علاوه بر مدارک لازم، در هر برنامه مهاجرتی تعدادی فرم وجود دارد که باید با دقت توسط متقاضی تکمیل شود؛ چک‌لیست مدارک لازم و فرم‌های مربوطه برای هر برنامه در سایت اداره مهاجرت کانادا در دسترس است؛ با این حال حتماً برای تکمیل پرونده خود از یک وکیل مهاجرتی کمک بگیرید تا مطمئن شوید هیچ موردی از قلم نیفتاده است.

گفتیم که هر برنامه مهاجرتی مدارک مخصوص به خود را دارد؛ اما برخی از مدارک در همه روش‌های مهاجرت به کانادا مشترک هستند (اصطلاحاً به آن‌ها مدارک عمومی گفته می‌شود). لیست این مدارک را در ادامه می‌بینید:

  • مدارک شناسایی (شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت، عکس)
  • مدرک تحصیلی
  • سوابق کاری
  • گواهی ازدواج یا طلاق (در صورت وجود)
  • گواهی سوءپیشینه و نتایج آزمایش‌های پزشکی
  • گواهی تمکن مالی (در تعداد محدودی از روش‌ها لازم نیست)؛
  • ارائه سند املاک و دارایی‌ها (در روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا لازم است).

قدم سوم: ارسال پرونده

وقتی پرونده تکمیل شد، باید آن را برای اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید؛ تقریباً در همه روش‌های مهاجرت به کانادا ارسال درخواست به‌صورت آنلاین انجام می‌شود؛ در زمان ارسال درخواست باید هزینه ویزا را پرداخت کنید. هزینه ویزای کانادا بسته به برنامه مهاجرتی متفاوت است.

چند روز پس از ثبت درخواست، اداره مهاجرت کانادا برای شما نامه‌‌ای تحت عنوان نامه بیومتریک کانادا ارسال می‌کند؛ تا سی روز پس از دریافت این نامه فرصت دارید که برای انجام انگشت نگاری کانادا اقدام کنید و اطلاعات بیومتریک خود را ثبت نمایید.

قدم چهارم: دریافت ویزای کانادا

اداره مهاجرت کانادا پرونده شما را بررسی می‌کند؛ در صورتی که شرایط زیر را داشته باشید، برای شما ویزای کانادا صادر می‌شود و می‌توانید وارد کانادا شوید:

  1. داشتن پیش‌نیازهای برنامه مهاجرتی موردنظر
  2. ارائه مدارک کامل و معتبر
  3. نداشتن سوابق کیفری
  4. عدم ابتلا به برخی از بیماری‌های خاص (مثل ایدز و...)

 

بهترین روش برای مهاجرت به کانادا

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، هر متقاضی باید با توجه به شرایط خود روشی را انتخاب کند که برای او بهترین است؛ بنابراین نمی‌توان یک یا چند برنامه مهاجرتی را به عنوان بهترین راه‌های مهاجرت به کانادا به همه متقاضیان معرفی کرد؛ اما به طور کلی و با استناد به آمار می‌توان گفت که مهاجرت از طریق برنامه‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در صدر لیست روش‌های محبوب مهاجرت به کانادا برای ایرانیان قرار دارد.

به همین خاطر تصمیم گرفتم این قسمت از مقاله را به معرفی روش کارآفرینی در کانادا اختصاص دهیم:

ویزای کارآفرینی کانادا چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

برنامه کارآفرینی کانادا که در ایران با نام برنامه سرمایه‌گذاری استانی کانادا نیز شناخته می‌شود، یکی از جذاب‌ترین روش‌های اخذ اقامت کانادا است؛ این برنامه مناسب افرادی است که بتوانند یک کسب‌وکار در یکی از استان‌های کانادا راه‌اندازی کنند.

شرایط دریافت ویزای کارآفرینی با توجه به اینکه کدام استان کانادا را برای اجرای بیزینس خود انتخاب کنید، متفاوت است؛ اما به طور کلی باید واجد شرایط زیر باشید:

  • مدرک زبان (در اکثر برنامه‌ها حداقل آیلتس 5 نیاز است)؛
  • تمکن مالی کافی (بسته به استان بین 150 هزار تا 400 هزار دلار کانادا سرمایه‌گذاری لازم است)؛
  • تجربه فعالیت تجاری (داشتن حداقل 3 سال سابقه کاری به عنوان مالک یا مدیر بیزینس لازم است).

در ادامه شرایط سرمایه‌گذاری در استان بریتیش کلمبیا را – به عنوان یکی از برنامه‌های پرطرفدار کارآفرینی کانادا - توضیح می‌دهیم.

سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا مقصد اصلی بسیاری از مهاجران ایرانی است. سرمایه‌گذاری در ونکوور (بزرگ‌ترین شهر بریتیش کلمبیا) همیشه موردتوجه سرمایه‌گذاران ایرانی بوده است و برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا یک فرصت طلایی برای تحقق این هدف است.

شرایط سرمایه‌گذاری در بریتیش کلمبیا در جدول زیر نشان داده شده است:

حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری

200 هزار دلار کانادا

حداقل میزان دارایی

600 هزار دلار کانادا

مدرک زبان

در زمان اپلای نیاز نیست.

سابقه کاری

حداقل 3 سال

مدرک تحصیلی

حداقل دیپلم

امتیازبندی

دارد

محدودیت سنی

ندارد

 

پروسه دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری در بریتیش کلمبیا دو مرحله دارد:

  1. ابتدا با ویزای کار وارد بریتیش کلمبیا می‌شوید و بیزینس خود را در این استان اجرا می‌کنید؛ 18 ماه پس از اجرای بیزینس، از طرف استان برای شما نومینیشن (گواهی نامزدی) صادر می‌شود.
  2. بعد از دریافت نومینیشن می‌توانید درخواست خود را برای دریافت اقامت دائم برای اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید؛ در صورتی که مدارک شما کامل باشد، صدور کارت اقامت دائم کمتر از دو ماه زمان می‌برد.

آسان‌ترین راه مهاجرت به کانادا

آسان‌ترین راه برای مهاجرت به کانادا با توجه شرایط شخصی هر فرد متفاوت است؛ اما به طور کلی برنامه اکسپرس اینتری کانادا سریع‌ترین راه مهاجرت است. دریافت اقامت دائم کانادا با این روش حداکثر 6 ماه طول می‌کشد. برنامه اکسپرس اینتری مختص افرادی است که قصد مهاجرت کاری به کانادا دارند؛ این روش به تمکن مالی بالایی نیاز ندارد و از جمله روش‌های ارزان برای مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود.

با این حال نباید فراموش کرد که برنامه اکسپرس اینتری بسیار رقابتی است؛ اگرچه حداقل شرایط لازم برای این برنامه دشوار نیست، اما امتیازبندی دارد و فقط افرادی که بالاترین امتیاز را دارند موفق به دریافت دعوت‌نامه می‌شوند.

 

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا

بدون شک زندگی در کانادا مزایای زیادی دارد: نرخ پایین جرم‌ و جنایت، ثبات سیاسی و اقتصادی، فرصت‌های شغلی زیاد، جامعه چند فرهنگی و... تنها گوشه‌ای از مزایای مهاجرت به کانادا است؛ با این وجود همه ما چیزهایی درباره پشیمانی از مهاجرت به این کشور شنیده‌ایم. علت چیست؟

واقعیت این است که در کنار همه مزایا، نباید از مشکلات زندگی در کانادا چشم‌پوشی کرد؛ بالا بودن هزینه‌های زندگی، دوری از ایران، زمستان‌های سرد و طولانی از جمله معایب مهاجرت به کانادا است؛ علاوه بر این زندگی در کانادا مناسب افراد پرتلاشی است که برنامه‌ای هدفمند برای پیشرفت دارند.

مهاجرت به کانادا بدون وکیل

در هیچ کدام از روش‌های مهاجرت به کانادا داشتن وکیل مهاجرتی الزامی نیست؛ برای اداره مهاجرت فرقی ندارد که شما با یا بدون وکیل اقدام کنید؛ با این وجود داشتن وکیلی که تجربه و تخصص کافی دارد، می‌تواند شانس شما را برای دریافت ویزای کانادا افزایش دهد. توجه کنید که اگر درخواست ویزا یک بار ریجکت شود، احتمال پذیرفته شدن متقاضی در اقدام بعدی بسیار پایین است.

شرکت مهاجرتی ادیسه با نزدیک به دو دهه سابقه فعالیت در حوزه مهاجرت یکی از قدیمی‌ترین مؤسسات مهاجرتی در ایران است که فعالیت خود را در سال 2004 ابتدا با افتتاح دفتر در ونکوور کانادا و سپس تهران آغاز کرده است.

اگر درباره روش‌های مهاجرت به کانادا، شرایط انواع ویزای کانادا و... نیاز به مشاوره دارید، حتماً از خدمات مشاوره رایگان ادیسه (به صورت تلفنی یا حضوری) استفاده کنید:

شماره تماس: ۰۲۱۸۷۱۶۳۰۰۰

آدرس: شهرک غرب - بلوار دادمان - نبش خیابان درختی - کوچه عماد خراسانی - پلاک ۲ – طبقه ۴ شرکت ادیسه

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top